Aquest lloc web fa servir cookies. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Trobareu més informació a l’adreça: http://www.lecturafacil.net/info/politica-de-cookies/.

8 llibres de Lectura Fàcil per llegir aquest 8 de març i durant tot l'any

Històries protagonitzades, escrites i adaptades per dones
que ens mostren el seu paper al llarg de diferents èpoques:
lluites, silencis, amor, injustícies i temes que durant molt de temps van ser tabú.

La llista acaba amb Trampa de foc, la història real
que explica per què avui el món reivindica el #8M.

Per a l'Adela. Relat d'una vida

 

  Aquesta història ens transporta a un poblet durant la postguerra.
  Una època marcada pels silencis
  i per la manca de drets per a les dones.

  La Roser escriu la seva vida perquè vol que l'Adela,
  la seva gran amiga i el seu gran amor, 
  conegui la seva història.
  Perquè el destí de vegades és cruel
  i no ens permet passar prou temps
  amb la persona estimada

 

Les dues famílies de Raquel

 

  Durango, 1995. Poc després de morir la seva mare,
  la Raquel descobreix que és adoptada.
  Però no aconsegueix trobar informació sobre la seva família biològica.
  Només sap que va néixer a Barcelona.
  Al llarg de la seva investigació, coneixerà casos de “bebès robats”
  que es van produir durant el franquisme i les següents dècades,
  així com experiències de dones a les quals van prendre els seus nadons.

 

 

 

Resineras

 
 Resineras és una història de superació
 que narra la vida de Noelia, Mateo i Amparo
 després de fugir del seu agressor.

  Noelia explica en primera persona com van fugir
  i com van transcórrer les seves vides fins que van aconseguir refer-las.

 

 

 

Cartes impertinents

 

 L'autora es posa en la pell de les dones
 que es troben en situacions vitals i socials diferents
 que escriuen cartes a altres dones per a sacsejar i provocar la reflexió.

 Trobem dones de carn i os, conegudes i anònimes,
 alguns personatges històrics i literaris.
 “He escrit aquest llibre perquè puguem descobrir la complexitat de les dones
 i superar els nostres prejudicis".

 

 

Les invisibles

 

  Aquest llibre presenta 11 biografies de dones catalanes excepcionals.
  Totes elles han fet aportacions cabdals al progrés
   i a la construcció del país, però la història no les ha reconegut.
  Destaquen per la seva valentia, perseverança, capacitat intel·lectual,
  excel·lència i lluita per la llibertat.

  Són dones invisibles de la nostra història, que mereixen sortir de l'oblit.

 

 

 

 

Donetes

 

  Louisa May Alcott narra la transició de la infantesa a la vida adulta
 de les germanes March en Nova Anglaterra
 durant la Guerra de Secessió estatunidenca.

 Un clàssic que destaca pels seus valors familiars,
 l'esforç i la cerca de la independència femenina.

  

 

 

 

Persuasión

 

  La seva protagonista, Anne Elliot és una dona madura i sensible 
  que s’enamora de Frederick Wentworth. 
  La seva família la convenç perquè el deixi perquè no té diners ni estatus. 
  Ella accepta la pressió però mai arriba a oblidar-lo. 
  És una obra que et farà reflexionar sobre l’amor, els errors i la vanalitat. 
  També sobre que és el realment important. 

 

 

 

 

Trampa de foc

 

  Trampa de foc està basada en la història real
  de l'incendi de la fàbrica tèxtil Triangle de Nova York l'any 1911.
  En l'incendi van morir 146 persones, gairabé totes dones.


  Aquest fet va suposar la lluita de les dones per un treball digne
  i la commemoració del 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora.

 

Publicat el 9 de març de 2026

Website diseñado por Ivan Diaz