La Lectura Fàcil als museus
Aquesta setmana la Direcció General del Patrimoni Cultural
i la Direcció General de Cooperació Cultural
han presentat el Pla d’accessibilitat de museus, centres i espais d’arts visuals.
Un pla sobre què han de fer els museus per ser accessibles,
i on la Lectura Fàcil hi té molt a dir.
Però molts museus ja han apostat per adaptar els seus continguts
i fer-los accessibles a totes les persones.
Aquest són algunes de les darreres exposicions adaptades a Lectura Fàcil:
- Museu de l'Empordà (Figueres): Guia en Lectura Fàcil de l'exposició Pintar, crear, viure.
Dones artistes a l'Alt Empordà (1830-1939). Es pot visitar fins el 10 de gener de 2021.
- Museu Marítim de Mallorca: Embarcacions tradiconals de Mallorca.
Guia on s'expliquen les principals embarcacions tradicionals de Mallorca.
I adpatació del text de presentació de l'exposició "Remor de la memòria".
- Museu Maricel (Sitges): cartells de sala de l'exposició "El llibre català en temps del Modernisme".
(cartells LF no descarregables)
- Museu d'Història de Manacor: textos de la pàgina web dels jaciments arqueològics
de Son Peretó i de s'Hospitalet Vell.
- Museu de la ceràmica (València): Guia dels serveis accessibles del museu

Publicat el 12 de febrer de 2021

