Aquest lloc web fa servir cookies. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Trobareu més informació a l’adreça: http://www.lecturafacil.net/info/politica-de-cookies/.

La nit dels Museus en Lectura Fàcil

Torna el cap de setmana dels museus,
una oportunitat per poder gaudir de la cultura
de manera gratuïta i universal.

Especialment, en les exposicions
adaptades a Lectura Fàcil
.

Amb l’objectiu de garantir l’accés igualitari a la cultura
i facilitar la participació de tots els col·lectius,
us recomanem diversos museus i equipaments culturals
d'arreu del territori que ofereixen continguts en Lectura Fàcil
i que s’han sumat a la festa dels museus coinicidint en què el proper dilluns 18 de maig
és el Dia Internacional dels Museus.

Perquè aquest cap de setmana i sempre tothom pugui gaudir de la cultura! 

Us compartim algunes de les últimes exposicions adaptades a Lectura Fàcil.

 

Rodoreda, un bosc al CCB

  
  L'exposició aprofundeix en l'imaginari de l'escriptora catalana,
  Mercè Rodoreda i posa al centre la radicalitat de la seva literatura.
  És l'exposició més important que se li ha dedicat mai a l'autora.

  Tots els textos de sala estan adaptats a Lectura Fàcil.

  La podeu visitar fins al 25 de maig de 2026.

 



 

La botànica en l'art a CaixaForum

  L’exposició explora la presència
  i la representació d’espècies vegetals
  en obres del Museo del Prado,
  per mostrar com la botànica i l’art estan lligats íntimament.

  Tots els textos de sala estan adaptats a Lectura Fàcil.

  La podeu visitar:
  CaixaForum Girona fins al 23 d'agost de 2026.
  CaixaForum Lleida del 23 de setembre de 2026 fins al 31 de gener de 2027.
  CaixaForum Tarragona de l'11 de març de 2027 fins al 27 de juliol de 2027.

 

I, de sobte, l’atzar

  I, de sobte, l'atzar. Incerteses, destins i casualitats
  en la Col·lecció MACBA és una exposició itinerant,
  resultat d’una col·laboració entre el MACBA,
  el Programa d’Arts Visuals de la Diputació de Barcelona
  i diversos municipis.

  Tots els textos de sala estan adaptats a Lectura Fàcil.

  La podeu visitar:  
  TerrassaDel 10 d’abril al 14 de juny de 2026
  Ripollet
Del 12 de setembre al 8 de novembre de 2026
  Badalona
Del 19 de novembre de 2026 al 17 de gener de 2027

 

Els mons d'Alícia

  Gairebé 160 anys després que Lewis Carroll
  escrivís Alícia al país de les meravelles,
  aquesta història i la seva protagonista
  s’han convertit en una part de l’imaginari col·lectiu de múltiples generacions.    

  És la primera exposició que ofereix una visió àmplia
  sobre l’impacte dels llibres protagonitzats per l’Alícia.

  Tots els textos de sala estan adaptats a Lectura Fàcil.

  La podeu visitar:  
  CaixaForum ValènciaDel 15 d’abril al 12 d'octubre de 2026
  CaixaForum Sevilla
De l'1 de desembre al 4 d'abril de 2027.

 

Soc Assurbanipal

  Guerrer. Erudit. Forjador d’imperis. Botxí de reis.
  Caçador de lleons. Bibliòfil. Assurbanipal, rei d’Assíria,
  un dels grans reis oblidats de la història,
  es mostra en tota la seva grandesa en aquesta exposició
  en col·laboració amb el British Museum. 

  Tots els textos de sala estan adaptats a Lectura Fàcil.

  La podeu visitar:  
  CaixaForum MadridDel 8 d’abril al 4 d'octubre de 2026
  CaixaForum Barcelona
Del 17 de novembre al 28 de març de 2027.

 

Exposició permanent al Vinseum

  
  Una exposició permanent de la història i el vi a Catalunya.

  Tots els textos de sala estan adaptats a Lectura Fàcil.

 

 

 

 

Publicat el 15 de maig de 2026

Website diseñado por Ivan Diaz