Aquest lloc web fa servir cookies. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Trobareu més informació a l’adreça: http://www.lecturafacil.net/info/politica-de-cookies/.

Èxit de participació en l'11a Jornada de Lectura Fàcil a Tarragona

Amb el lema ‘Paraules fàcils per entendre un món difícil’
l’11a Jornada LF reuneix professionals del sector bibliotecari,
educatiu, social i editorial d’arreu d’Espanya.
L’objectiu: promoure l'accessibilitat i la inclusió
de totes les persones
a través de la Lectura Fàcil.

La Trobada que s’ha celebrat el 10 i 11 d’abril
a Tarragona ha reunit més de 200 persones
de manera presencial i virtual. Un esdeveniment
que ja s’ha consolidat amb participació internacional:
Portugal, Argentina i Colòmbia. I que, per primer cop,
s'ha retransmés amb subtitulació en directe.

Ha estat un espai per compartir, aprendre i aplicar
la Lectura Fàcil com a eina transversal i transformadora
als diferents àmbits i sectors de la societat
.

Us deixem algunes de les reflexions
que s’han compartit durant la Jornada.

 

Benvinguda institucional

 

  “Des de l'Associació Lectura Fàcil sempre hem tingut la voluntat
   de crear xarxa, compartir, col·laborar i establir projectes
   que ens permetin treballar conjuntament per tal que la Lectura Fàcil
   arribi a totes les persones”.

   Eugènia Salvador, codirectora de la Asociació Lectura Fácil.

 

 

 

 

 

Accessibilitat cognitiva: com eliminar les barreres invisibles

  “L’acessibilitat cognitiva ha estat la gran oblidada
  dins l’àmbit de l’accessibilitat. Des dels inicis l’Associació
  ha tingut clar que l’accés a la informació, la cultura
  i la lectura és un dret i les administracions públiques
  tenen l’obligació de complir-lo". 

  Elisabet Serra, codirectora de l'Associació Lectura Fàcil.
  Laia Vidal, cap de projectes de l'Assoaciació Lectura Fàcil.
 

   

 

 

 

Taula rodona: Tothom pot llegir.:Avenços de la Taula de Lectura Fàcil
del Pla Nacional del llibre i la Lectura de Catalunya

    “El programa ‘Tothom pot llegir’ és una voluntat i una convicció.
    Tots els membres de la taula ens ho creiem i ens reunim
    amb l'afany de tirar endavant accions i projectes concrets
    per apropar la lectura a tothom.
    En són un exemple, el Manual de Bones Pràctiques de clubs
    de Lectura Fàcil i les formacions per a biblioteques i entitats”.

    Moderadora: Laia Vidal 

    Josep Vives, cap del Servei de Biblioteques de la Generalitat
    de Catalunya.
    Joaquim Bejarano, director de l’Àrea del llibre
    de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC).
    Luciana Burin, tècnica d'Accessibilitat Cognitiva i Lleure Inclusiu a Dincat.

 

Taula rodona: Com crear clubs de Lectura Fàcil d'èxit

 

   "Els clubs LF van més enllà de tot el que passa al voltant del llibre.
   Són les converses, el compartir i el fet de formar part d’un grup.
   Més enllà de les dificultats, són una porta d’entrada a la lectura". 
 
   Modera, Javier Alcázar, membre d'Associació Lectura Fàcil Madrid.
 
   Yeray Oliver i Anna Navarro, psicòleg i dinamitzador
   del club de lectura i participant del club LF de la Fundació Pas a Pas.

   Natalia Jiménez, facilitadora de Lectura Fàcil, integradora social
   i dinamitzadora del club LF feminista de Vitòria.

  

  Ester Martí, filòloga i professora de català per a adults,
  dinamitzadora del club LF de Tortosa. 

  Mónica Martí i Cristina Fisas, terapeuta ocupacional i educadora social
  y dinamitzadores del club de Lectura Fàcil de l’Associació CHM les Corts.

 

 

 

 

 

 

 

Dissabte, 12 d'abril de 2025

Tertúlia: Biblioteca escolar i centre educatiu, com col·laborar per fomentar la lectura


  “Les biblioteques escolars han de tenir material adequat
   als gustos dels joves. Cal deixar de dir 'lectures obligatòries'
   i dir 'lectures recomanades'.

   Un dels papers més importants de les biblioteques escolars
   és el de l’escolta per poder oferir lectures d’excel·lència
   que vagin en sintonia amb els interessos del jovent. 
   La biblioteca escolar ha de donar suport a l’alumnat, a l’equip docent
   i a les famílies. És un espai per llegir, socialitzar i estudiar.
   Per als alumnes amb menys recursos és l'única via per accedir als llibres".

 

 

  Moderadora: Alba Piñar, prescriptora literària de l'Associació
  Lectura Fàcil.

  Maria Pousa, assessora tècnica de Biblioteques Escolars
  de Galícia.
  Júlia Baena, bibliotecària escolar i professora d'universitat.
 

   

 

 

 

Taula rodona: Bones Pràctiques en el foment de la lectura
en entorns educatius

  “Aconseguim que alumnes que no llegirien
  estiguin llegint i aprenent. Amb les lectures adaptades
  els estudiants surten competents, bons lectors
  i entenent el que llegeixen. La Lectura Fàcil és el que els ha permès llegir".

  Moderadora: Laia Vidal
  Susanna Giner, logopeda al Centre d’Educació Especial Alba.
  Míriam Rodríguez, mestra i coordinadora de biblioteca escolar
  al Centre d´Educació Especial Infanta Elena de Monforte.
  Sandra Garcia, mestra i coordinadora LIC
  de l'Escola Matilde Orduña.
  M. Àngels Sellés, professora d’educació especial.

 


Taula rodona: Edició inclusiva

   “Una adaptació a Lectura Fàcil no menysté l’obra original
   sinó que manté l’esperit de la lectura. No hi ha lectors ganduls,
   hi ha lectors que no se’ls ha donat el llibre que necessiten.
   Com a docent, per a mi, el problema no és llegir un llibre adaptat
   sinó no llegir res. I és més mandrós obligar l’alumnat
   a llegir originals i després culpar-los a ells perquè no ho han entès".

   Moderadora: Elisabet Serra
   Núria Casals, editora de La Mar de Fàcil i Adapta Editorial.
   Javier Alcázar, editor de Lecturia.
   Marina Grifoll, responsable dels programes culturals de Lletres a Tekman
   Education.
   Marifé Merchán, responsable dels programes culturals
   de la Diputació de Tarragona.
  

Veure per Youtube la Jornada 1 de l'11a Jornada Lectura Fàcil
 

Veure per Youtube la jornada 2 de l'11a Jornada Lectura Fàcil

Publicat el 14 d'abril de 2025

Website diseñado por Ivan Diaz